Millega tegeleb startup Brainbase?

Millega tegeleb iduettevõte Brainbase?

Millega tegeleb Brainbase ja selle kaasasutaja Karl Johan Vallner? Kuidas kiiresti tiimi kasvatada ning millised on sellega kaasnevad väljakutsed? Kas värvata ainult superstaare või ka neid, kel kogemust küll vähe, aga silmad säravad? TalentHubi 18. podcasti külalisteks on Brainbase’i kaasasutaja ja CTO Karl Johan Vallner

Millega tegeleb Karl ning tema ettevõte Brainbase?

Karl on noor ettevõtja, kes on viimase 3 aasta jooksul kaasanud üle 12 miljoni investorite raha, kasvatanud oma tiimi peaaegu 50 liikmeni ning toonud turule ainulaadse toote: “Paljud ei tea meie toodet. Brainbase sündis USA-Eesti koostöös ning alles see aasta kolisime Eestisse. Ettevõtte taga on 3 asutajat, kes on ka varem teinud koos firmasid. Brainbase on management tool, mis pakub suurtele Fortune 500 ettevõtetele võimalust oma brände hallata ja litsentseerida. Meie programm aitab tegeleda lepingute, tootearenduse ja müügiaruandlusega.

Rääkides aga Karlist endast, siis ta sõnab, et on sündinud ettevõtja. Vanemad, kes asju ei ostnud, vaid käskisid raha teenida; naaber Jaak Lippmaa, kes Karlile 4. klassis PHP õpiku andis; viimastel aastatel äripartner Nikolai – kõik need inimesed on Karli valikuid elus mõjutanud. Karl on enne ise ettevõtjaks hakkamist ka kahel töökohal töötanud – ja mõlemalt vallandatud: “Aasta pidasin vastu, aga ei istunud kuidas seal asju tehti.” 

Kiire tiimikasvatamise väljakutsed

Hetkel töötab Brainbase’is kuskil 40-50 inimest, kellest pool on tehniline tiim. Eestis tegeletakse toote ja arendusega, USA-s on müük, klienditugi ning turundus. Arendusmeeskond jaguneb omakorda kuni 8-liikmelisteks tiimideks ning tiimijuhi roll on roteeruv. CTO-na on Karli alluvuses kaks juhti. Karli sõnul toodi arendus Eestisse, sest ettevõtte 2 asutajat on eestlased ning oli soov midagi siia tagasi tuua. Samuti on Eestis palju väga häid arendajaid.

Kogu Eesti tiimi kasvatamine on aga toimunud kiirelt – 9 kuud tagasi ei olnud neil Eestis ühtegi arendajat ega isegi kontorit: “Teadsime, et peame kasvama 20 inimese võrra. Tegin arvutuse, et palju ühe inimese leidmine aega võtaks – no liiga palju. Andsime värbamise TalentHub’ile. Järgmine mure – kui need 20 inimest kohale jõuavad, kuidas neid onboardida? Varem ma ise istusin iga arendajaga 2 nädalat koos. Oli vaja see ümber teha. Keskkondade setupi suutsime automatiseerida. Järgmiseks tegime 30, 60 ja 90 päeva plaanid, kus ettevõtte kasvueesmärgid (OKR-d ja KPI-d) ja inimese arengueesmärgid on selgelt paigas.”

Empaatiline ja pragmaatiline juht 

Kui küsida Karlilt, millise juhina ta alluvad teda kirjeldaks, vastab Karl, et loodab, et empaatilise ja pragmaatilisena: “Ma alati üritan inimese muredest aru saada. Et kui näen inimesel silmad punased peas, lähen räägin müügiga, et võtame koormust vähemaks, mitte ei pushi, et on vaja ära teha iga hinna eest. Samas kui võtta juhtkonna poolt, siis ma tahan näha kõige paremat argumenti ning kui see on kellelegi teisel, mitte mul, siis lähen seda teist rada.”

Karli teekond juhiks saamisel on enamasti käinud läbi iseõppimise: “Kedagi kuulata ei tahtnud. See lähenemine toimib päris hästi, aga time to value on halb – astud kõikidest aukudest läbi. Ilgelt valus on, aga ilgelt uhke ka kohale jõuda. Täna pigem filosoofia et kui tahan midagi õppida, siis ümbritsen end endast targemate inimestega, kes hoiatavad aukude eest ette.” Karl lisab, et kindlasti tahab ta juhina areneda ja seda eelkõige ettevõtte skaleerimise kontekstis. Lisaks soovib Karl endale masinõppe alustalad selgeks teha. 

Hea pea ning vigade tunnistamine 

Kuna podcasti külaline avaldatakse TalenHub’i sotsiaalmeediakanalites enne salvestust, on võimalik külalisele saata ka küsimusi. Lõpetuseks mõned küsimused, mis Karl sai ning ta vastused:

Küsimus: Värvates, kas otsid pigem särasilmseid, kuid vähese kogemusega või väga kogenud, kuid ehk mitte nii motiveeritud arendajaid?

Karl Johan: “Alguses otsisime superstaare, sest oli vaja kiirelt kaugele jõuda. Nüüd, kus oleme jõudnud sinna, kus meil on rohkem arendajaid, on tekkinud ka arendaja elutsükkel. Ainult staare ei saa värvata, sest siis ei tee keegi tüütuid asju. Samuti staarid liiguvad edasi kui neil enam väljakutseid ei ole. Aga üks asi on küll – kui Sa tuled töövestlusele ja ei tunnista oma vigu, siis sa tööle ei saa. Hea pea ja suudad vigadest õppida – põhiväärtus, mida otsime.”

Küsimus: Kas exit või pikaajaline ettevõtlus – mis on Brainbase’i plaan?

Karl Johan: “Alguses oli mõte, et kui ettevõte on väärt 20 miljonit, siis müüme maha. Nüüd on rohkem väärt, aga ei ole müünud. 20ks aastaks ma kindlasti ei jää Brainbase’i tegema. Exit pakkumisi siiani tehtud ei ole, aga huvi on tuntud.”

Meist

TalentHub on värbamisagentuur, mille asutajateks on pikaajalise inhouse-kogemusega personalieksperdid Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull. Olles oma klientidele partneriks, on TalentHubi lähenemine värbamisele keskendunud läbipaistvusele ning andmetepõhisusele. Oma podcastidega soovime värbamis- ning personalitööga seotud teadmisi ka laiemalt jagada.

Telli meie uudiskirja!
Värsked postitused
Rubriigid
Language Switcher