Siim Pettai: Sportlik, ambitsioonikas ja pealehakkav digiturundaja

 

Siim on TalentHubis tuntud kui jõud, kes hoiab meid ning meie tegemisi nähtaval.  Kuidas aga leidis Siim enda tee digiturundaja rolli ning milleks on ühel värbamisagentuuril üldse digiturundajat vaja? Uurime lähemalt!

Kes on Siim? 

Kasvasin üles Tartus, kus veetsin esimesed 19 aastat oma elust ehk kuni keskkooli lõpuni. Pean mainima, et selle ajani olid minu jaoks hommikud vastuolulised. Kooli minemine ja koolis käimine tekitas minus tunnet, et pean mingisse kasti mahtuma ning mulle isiklikult selline asi üldse ei sobi.”

“Pärast keskkooli läksin Inglismaale ülikooli õppima reklaamindust ja brändijuhtimist. Välismaale minek oli mul alati plaanis, sest tahtsin maailma näha. Ma ei teadnud Manchesteris kedagi sel hetkel, kui sinna kolisin. Olgugi et seal on suur eestlaste kommuun, oli mu soov pigem välismaalastega suhelda. Arvan, et iga inimene võiks ennast sellisesse olukorda panna, sest sul pole mingit muud valikut, kui uute inimestega tutvuda ja uusi kogemusi saada. Minu jaoks oli see eriti väljakutsuv, sest olen loomult introvertne ja mu inner circle on pigem väike.”

“Enda suvevaheaegasid veetsin praktikal: esimene aasta töötasin Tallinnas ja teine aasta olin Berliinis. Soovitan väga minna õpingute kõrvalt välismaale praktikale, kui võimalik. Ühest küljest õpid sa teise riigi töökultuuri ja teisest küljest õpid ennast ning enda tugevusi rohkem tundma.”

Ülikooli keskel sain aru, et reklaamindus pole väga minu teema. Pigem hakkas mulle meeldima digiturundus just seetõttu, et see on väga lai eriala ning tänu sellele on võimalik ka millelegi spetsialiseeruda.

Hobid?

“Olen väga sportlik inimene – mulle meeldib sporti nii teha kui ka vaadata. Olen käinud mitu aastat kergejõustiku trennis ja tegelenud hobikorras korvpalliga. Kahjuks sai keskkooli alguses  minu sportlaskarjäär vigastuste tõttu pooleli jäetud. Nüüd käin tihti jõusaalis ja koroona ajal hakkasin ka jooksmas käima. Olen endale eesmärgi seadnud joosta 5 km alla 20 minuti ning seejärel 10 km alla 40 minuti – hetkel on need tippmargid vastavalt 20.50 ja 44.45, nii et arenguruumi on küllaga.”

“Pean mainima, et viimasel ajal meeldib mulle ka süüa teha. Seda just sellepärast, et olen väga suur tervisliku eluviisi nautija. Leida tervislikumaid alternatiive rämpstoidule on inimeste jaoks raske. Minu arvates tuleb aga lihtsalt olla loominguline.”

“Mulle väga meeldib ka Playstationi peal game´da. Arvasin, et huvi selle vastu kaob, kui liigun edasi tööelu peale. Tegelikult aga on see siiamaani minu jaoks hea ajaviide. Võib-olla meeldib mulle see ka sellepärast, et olen väga võistlushimuline. Lähen sisemiselt käima, kui hakkan kaotama, eriti siis, kui tean, et olen selles asjas hea.

Mis on sinu lemmik asi oma praeguse töö juures?

Mulle väga meeldib, et ma saan erinevaid asju proovida. Näiteks praegu on minu jaoks väga huvitav SEO, copywriting, Facebook reklaamide ja üldise turundusstrateegia loomine. Hetkel on minu roll väga laiahaardeline, küll aga mõni hetk sooviksin millelegi spetsialiseeruda.

Mis meeldib sulle TalentHubis töötamise juures kõige rohkem?

“Väga meeldib, et mind võetakse nii nagu ma olen. TalentHubis ei pea kuskile kasti mahtuma, siin saad kujundada oma rolli ümber oma tugevuste ning terve tiim toetab sind sinu enesearengu teel.

Kas leidub ka miskit, mis sulle ei meeldi turundaja töö juures?

“Jah. Vahepeal hakkad mõtlema, kas see töö, mis teed, on eetiline. Elame ühiskonnas, kus ületarbimine on probleem. Turundaja ülesanne on aga tarbimist veelgi rohkem innustada. Muidugi oleneb turundaja töö eetilisus ka sellest, millises valdkonnas ta töötab.

Mis on siiamaani olnud sinu lemmik projekt TalentHubis?

“Kindlasti veebilehe haldamine. See on väga suur tuumik digiturundusele. Alati saab midagi paremaks teha ja mõõta, kuhu inimesed lähevad ja mis leheküljed, reklaamid ja postitused töötavad ja mis mitte. Selle põhjal saab eesmärke endale seada ning nendeni pürgida on hea väljakutse.

Miks on TalentHubil täna turundaja?

“Laiemas perspektiivis on igal ettevõttel vaja turundajat, kes teaks, kes on firma jaoks õiged kliendid ning kuidas nendeni jõuda võiks. Lisaks on turundajal olemas oskused, kuidas ettevõtet pildis hoida ning konkurentidest eristuda, näiteks läbi sisuturunduse ja esindusliku veebilehe. Tänapäeval, mil inimeste tähelepanu kestus on väga lühike, mängib turundus olulist rolli.”

“Teisest küljest on vaja aidata värbajaid õigete kandidaatideni jõudmisel. Ühe töökuulutuse kirjutamine või reklaami koostamine võib teoorias tunduda väga lihtne – pane kokku kandidaadi jaoks nõudmised ja too välja ettevõtte väärtuspakkumine. Tegelikult aga on selle taga pikem protsess: sa pead teadma, kellele sa seda reklaami üldse teed ehk milline on sinu jaoks ideaalne kandidaat. Kui see on kaardistatud, pead leidma viise, kuidas just nende kõige paremate kandidaatide tähelepanu saada. Kui sa selliste asjade peale kohe alguses ei mõtle, raiskad palju aega.

Mis on sinu pet peeve (miski mis isiklikult häirib)?

“Mind häirib, kui inimesed hilinevad ja nad ei teata sellest ette.

Lugejatele üks kuulamissoovitus/lugemissoovitus

“Ma pole suur lugeja, pigem kuulan podcaste ja audioraamatuid. Nendest võin soovitada David Gogginsi “Can’t hurt me” ja Carol Dwecki  “Mindset: The New Psychology of Success.” Olemuselt on need raamatud väga erinevad, kuid samas räägivad mõlemad arengule suunatud mõtteviisist ja miks see on iga inimese juures oluline. Usun, et ükskõik millega sa igapäevaselt tegeled, loovad need sinu jaoks mingisugust väärtust.

Telli meie uudiskirja!
Värsked postitused
Rubriigid
Language Switcher